Rautpohjan alikulku, osa 1 – päätöksentekoprosessi

Jyväskylä on surullisen kuuluisa lukuisista alikuluistaan joita on rakennettu myös vielä 2010-luvulla pyöräväylille, vaikka niiden ongelmia on tuotu esiin jo vuosia. Viiden kilometrin säteellä keskustasta löytynee lähes kaksikymmentä alikulkua. Uusimpina Keskussairaalantie-Savelankatu -risteykseen rakennettu kahden alikulun monttu sekä rakenteilla oleva Keskussairaalantie-Rautpohjankatu[…] Lue lisää

Ei kommentteja Kategoriat: Jyväskylä, Kaupunkisuunnittelu, Liikennesuunnittelu, Pyörätiet, pyöräkaistat ja muut pyöräväylät, Risteykset ja liittymät Avainsanat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Näkemäongelmia Jyväskylän pyöräteillä

Pyöräteillä sekä yhdistetyillä jalkakäytävillä ja pyöräteillä on runsaasti näkemäongelmia, jotka hankaloittavat pyörällä kulkemista ja tekevät siitä vaarallisempaa. Näkemäongelmat pakottavat jarruttelemaan ja mutkittelemaan sekä altistavat pyöräilijät ja muut liikkujat kolareille. Näkemäongelmia aiheuttavat muun muassa puut, pensaat, rakennukset, huonosti linjatut pyörätiet ja[…] Lue lisää

8 kommenttia Kategoriat: Jyväskylä, Kaupunkisuunnittelu, Liikenneturvallisuus, Pyörätiet, pyöräkaistat ja muut pyöräväylät, Risteykset ja liittymät, Työmaat Avainsanat: , , , , , , ,

Laajavuorentien jalkakäytävän ja pyörätien suunnitelmassa on ongelmia pyöräilyn kannalta

Jyväskylän kaupunki ja Keski-Suomen ELY-keskus suunnittelevat maantielle 16686 eli Laajavuorentielle yhdistettyä jalkakäytävää ja pyörätietä. Uusi yhdistetty jalkakäytävä ja pyörätie alkaisi Kylpylähotelli Rantasipin luota ja jatkuisi Ruokkeentien lähelle Mutkapohjaan. Olemme jättäneet suunnitelmasta JYPS:in liikenneryhmän voimin muistutuksen. Pyöräilyn kannalta suunnitelmassa on muutamia[…] Lue lisää

1 kommentti Kategoriat: Jyväskylä, Kaupunkisuunnittelu, Liikenneturvallisuus, Pyörätiet, pyöräkaistat ja muut pyöräväylät, Risteykset ja liittymät, Työmaat Avainsanat: , , , , , , ,

Miten voi tukea Kaupunkifillaria ja pyöräilyn edistämistä?

Muutamat ovat kyselleet, miten voisivat tukea Kaupunkifillarin arvokasta toimintaa – ja ylipäätään pyöräilyn edistämistä Keski-Suomessa. Paras tapa ahkeran keskusteluun osallistumisen, tiedon levittämisen ja oman fillaroinnin lisäksi on liittyä Jyväskylän Pyöräilyseuran jäseneksi. Ainakin toistaiseksi kaikki Kaupunkifillarin aktiivit ovat myös JYPS:in jäseniä,[…] Lue lisää

Ei kommentteja Kategoriat: Jyväskylä, Tiedotteet ja mainokset Avainsanat: , ,

Kankaan kaupunginosan arkkitehtuurikilpailun työt pyöräilyn ja muun liikenteen kannalta

Jyväskylän Kankaan alueelle suunnitellaan uutta kaupunginosaa vähintään noin 3000 asukkaalle ja 1300–1500 työntekijälle. Suunnittelussa käytetään ensimmäistä kertaa Jyväskylässä vuorovaikutteista ja osallistavaa menetelmää – toisin sanoen asukkaat ja yhteisöt on otettu mukaan alueen suunnitteluun alusta alkaen. Kansalaisten ja järjestöjen ideointivaiheen jälkeen[…] Lue lisää

Ei kommentteja Kategoriat: Jyväskylä, Kaupunkisuunnittelu, Liikennejärjestelmä, Tiedotteet ja mainokset Avainsanat: , , , ,