Rautpohjan alikulku, osa 1 – päätöksentekoprosessi

Jyväskylä on surullisen kuuluisa lukuisista alikuluistaan joita on rakennettu myös vielä 2010-luvulla pyöräväylille, vaikka niiden ongelmia on tuotu esiin jo vuosia. Viiden kilometrin säteellä keskustasta löytynee lähes kaksikymmentä alikulkua. Uusimpina Keskussairaalantie-Savelankatu -risteykseen rakennettu kahden alikulun monttu sekä rakenteilla oleva Keskussairaalantie-Rautpohjankatu[…] Lue lisää

1 kommentti Kategoriat: Jyväskylä, Kaupunkisuunnittelu, Liikennesuunnittelu, Pyörätiet, pyöräkaistat ja muut pyöräväylät, Risteykset ja liittymät Avainsanat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Vain alikulku kannattaa toteuttaa

Tiistaina 30.10.2018 kaupunkiympäristölautakunnan listalla on jälleen Ratapihan alittava polkupyörätunneli sekä selvitys siltavaihtoehdoista. Asia oli lautakunnan listalla jo viime helmikuussa. Kuitenkin juuri ennen lautakuntakäsittelyä eräät konsulttiyritykset nostivat julkisuuteen puolivalmiita siltaluonnoksia ja saivat osan lautakuntalaisista epäilemään, että puolet halvempi silta olisikin parempi[…] Lue lisää

16 kommenttia Kategoriat: Helsinki, Liikennesuunnittelu Avainsanat: , , ,

Kävelyn ja pyöräilyn edistäminen HKR:n agendalle

Kirjoitus julkaistiin alunperin Martti Tulenheimon blogissa 18.11.2010. Kuva: Mikael Colville-Andersen Kulkumuotojakauma kertoo, kuinka suuri osa matkoista on mitäkin kulkumuotoa: kävelyä, pyöräilyä, joukkoliikennettä ja autoilua. Mitä kulkutapajakaumasta Helsingissä tiedetään? Se, että joukkoliikenteen osuus henkilöliikenteestä oli 64,2 prosenttia keskustan rajalla syysarkipäivänä 2009.[…] Lue lisää

7 kommenttia Kategoriat: Helsinki Avainsanat: , , , , , ,

Alikulku

Jaloissa alkaa jo tuntua, kun on jo noin 460 kilometriä takana neljässä päivässä. Näistä kilometreistä ei ole montaakaan, jos yhtään sellaista, missä reittiä ei olisi tavalla tai toisella mietitty myös pyöräilijän näkökulmasta. Vilkkaampien teiden varsilla on leveät pientareet tai usein[…] Lue lisää

1 kommentti Kategoriat: Yleinen Avainsanat: , ,