Sokos – pyöräilyn musta aukko

Helsingin keskustan pyörätie- ja pyöräkaista-verkosto laajenee jatkuvasti; tänä kesänä otetaan käyttöön sekä pyöräkaista Stockmannin nurkalta Kaivokadulle että Töölön- ja Ruoholahden yhdistävä superväylä Baana. Verkoston perusongelma on kuitenkin se että se ei ole yhtenäinen eikä johdonmukainen. Paraatiesimerkkinä voisi pitää Sokoksen korttelia;[…] Lue lisää

2 kommenttia Kategoriat: Helsinki Avainsanat: , , , ,

Vieraskynä 3: Keskimaa edistää sujuvaa asiointia kulkuvälineestä riippumatta

Kirjoitus liittyy aiempaan Kaupunkifillarin juttuun, joka löytyy esimerkiksi täältä. Kaupunkifillarin Vieraskynä-sarja, osa 3 Tuula Sillanmäki, Sokos-johtaja, Keskimaa Osk Matti Vihinen, kiinteistöjohtaja, Keskimaa Osk Keskimaa Osk pyrkii kaikkien toimipaikkojensa osalta mahdollistamaan sujuvan asioinnin riippumatta siitä, millä kulkuvälineellä asiakas toimipaikkaan saapuu. Kattava[…] Lue lisää

1 kommentti Kategoriat: Jyväskylä, Kaupat, liikkeet ja asiointipyöräily, Kaupunkisuunnittelu, Liikennejärjestelmä, Pyöräparkit, Vieraskynä Avainsanat: , , , ,

Sokoksen pysäköintihyvitys ja liikennemuotojen epätasa-arvoisuus

Jyväskylän keskustan Sokos-tavaratalo ja Mestarin Herkku -ruokakauppa maksavat autoileville S-kortillisille asiakkailleen nykyään, pysäköinnin hintakohun jälkeen, 1,5 euron parkkihyvityksen. Myös monet muut liikkeet ja kaupat korvaavat asiakkailleen autoilusta syntyviä kustannuksia. Erityisesti pysäköimisen kustannuksia maksetaan joko suoraan parkkihyvityksinä tai tarjoamalla autoileville asiakkaille[…] Lue lisää

3 kommenttia Kategoriat: Jyväskylä, Kaupat, liikkeet ja asiointipyöräily, Liikennejärjestelmä, Pyöräparkit Avainsanat: , , , , ,