Lauttasaaren sillan ideologinen autokaista

Lauttasaaren silta on tulossa remonttiin. Samalla sillan nostoläppä suljetaan pysyvästi, ja liikenneratkaisuja muutetaan vastaamaan uusia suunnitteluperiaatteita sekä kaupungin strategiaa. Elokuussa oli esillä kaksi vaihtoehtoa sillan kaistaratkaisusta. Ensimmäisessä vaihtoehdossa sillalla oli 2+2 tavanomaista kapeampaa ajokaistaa, 2,5 m yksisuuntaiset pyörätiet, 2,8 m[…] Lue lisää

Ei kommentteja Kategoriat: Helsinki, Liikenteen ideologia Avainsanat: , , ,

Kriittinen pyöräretki valtaa jälleen Länsiväylän

Syyskuussa Kriittinen pyöräretki suuntaa jälleen Länsiväylälle! Länsiväylälle suunnitellaan Koivusaaren kohdalle uutta moottoritieliittymää, joka jälleen kerran pakottaisi pyöräilijät mäkiselle ja mutkaiselle kiertoreitille. Vain siksi, että autolla voisi ajaa keskustasta moottoritietä pitkin kolmen kilometrin päähän Koivusaareen. Kuitenkin uudessa yleiskaavaehdotuksessa Länsiväylä on merkitty[…] Lue lisää

Ei kommentteja Kategoriat: Helsinki, Kriittinen pyöräretki Avainsanat: , , ,

Länsiväylä on pyöräväylä

Syyskuun kriittinen pyöräretki suuntasi Länsiväylälle. 260 pyöräilijää, iältään 3 ja 70 vuoden välillä, ajoi suurena kulkueena Lauttasaaresta Lapinlahdensillan yli Ruoholahteen. Pyöräretki vaati parempaa pyöräinfraa ja länsiväylää kaduksi. Tänään keskiviikkona jätetään myös valtuustoaloite samasta asiasta. Mediakin huomio pyöräretken ansiokkaasti Ylen uutislähetys[…] Lue lisää

5 kommenttia Kategoriat: Helsinki, Kriittinen pyöräretki Avainsanat: , , , , ,

Kriittinen pyöräretki Länsiväylällä 13.9.

Vuonna 1965 avattiin Länsiväylä, jotta autolla pääsisi paremmin Espoosta Helsingin keskustaan. (Wikipedia Länsiväylästä) Vuonna 2011 pyöräilijät valtaavat länsiväylän ensimmäistä kertaa. (Tapahtuman sivu Facebookissa) Vuonna 2015 avataan Länsibulevardi, puiden reunustama kaupunkikatu, jolla on pyörätiet. (Carlos Lamuela on luonut Arkkitehtuurin päätöstyönä vision From[…] Lue lisää

10 kommenttia Kategoriat: Helsinki, Kriittinen pyöräretki Avainsanat: , , , ,