Baana Hervantaan

eli Ratikka on pyöräilyhanke, osa 3 Raitiotien rakentaminen on ainutkertainen tilaisuus luoda huippuluokan pyöräilyn pääväylä keskustan ja Hervannan välille. Raitiotien rakentamiskustannuksissa ei ole huomioitu pyörätien kustannuksia. Pyörätie tulee rakentaa raitiotien rakentamisen yhteydessä. Raitiotien yhteydessä on suunniteltu myös pyörätiet olemassaolevien pyöräteiden[…] Lue lisää

3 kommenttia Kategoriat: Liikennesuunnittelu, Ratikka on pyöräilyhanke, Tampere, Teesit 2017 Avainsanat: , , , , , , , , , , ,

Tullin alueen yleissuunnitelma

Kaupunki esitteli Tullin alueen viimeisimpiä suunnitelmia yleisötilaisuudessa 28.5.2015. Alueesta on aiemmin esitetty erilaisia analyyseja ja visioita. Yleissuunnitelman tarkoituksena on olla kokoava koko alueen kattava suunnitelma, jonka perusteella voidaan laatia yksityiskohtaisempia asemakaavoja ja katusuunnitelmia, eli edetä kohti konkreettista toteuteuttamista. Alue pitää sisällään[…] Lue lisää

3 kommenttia Kategoriat: Liikennesuunnittelu, Tampere, Yleissuunnitelma Avainsanat: , , , , , , , , ,

Ratikka on pyöräilyhanke

Keskiviikkona pidetyssä ratikkahankkeen sidosryhmätyöpajassa nousi esille vahvasti se, että ratikka on merkittävä pyöräilyhanke. Nettikyselyssä 780 vastaajaa (5.5.) olivat toivoneet kaduille eniten sujuvia pyöräilyjärjestelyitä. Tämä nousi esille myös lähes jokaisessa työpajapöydässä. Peruslähtökohtana ratikan suunnittelussa on se, että busseja ja ratikkoja ei[…] Lue lisää

3 kommenttia Kategoriat: Ratikka on pyöräilyhanke, Tampere, Yleissuunnitelma Avainsanat: , , , , , ,

Miten Kriittisen reitti valittiin?

  Eilen käynnistimme säännölliset Kriittiset pyöräretket Tampereella. Kriittisiä on Tampereella järjestetty eri tahojen toimesta aiemminkin, mutta ne ovat olleet yksittäisiä tapahtumia. TAPO ottaa nyt kopin ja ryhtyy järjestämään muutaman kriittisen pyöräretken joka vuosi. Tilausta näyttää olevan; eilen laskimme 133 henkeä[…] Lue lisää

5 kommenttia Kategoriat: Kriittinen pyöräretki, Tampere Avainsanat: , , , , , , ,