Erään työmaan anatomia

Tampereella rakennetaan tällä hetkellä paljon. Erityisesti katukuvaan kevään aikana ilmestyneet raitiotien työmaat vaikuttavat liikenteeseen. Raitiotietä rakentava Raitiotieallianssi tekee kiertotiejärjestelynsä Tampereella ennennäkemättömän huolellisesti. Työmaat ovat johdonmukaisia, niistä tiedotetaan hyvissä ajoin ja monin eri tavoin. Maastossa opasteet ja merkinnät ovat kunnossa, väliaikaiset[…] Lue lisää

3 kommenttia Kategoriat: Ratikka on pyöräilyhanke, Tampere, Työmaat Avainsanat: , , , , , , , ,

Baana Hervantaan

eli Ratikka on pyöräilyhanke, osa 3 Raitiotien rakentaminen on ainutkertainen tilaisuus luoda huippuluokan pyöräilyn pääväylä keskustan ja Hervannan välille. Raitiotien rakentamiskustannuksissa ei ole huomioitu pyörätien kustannuksia. Pyörätie tulee rakentaa raitiotien rakentamisen yhteydessä. Raitiotien yhteydessä on suunniteltu myös pyörätiet olemassaolevien pyöräteiden[…] Lue lisää

3 kommenttia Kategoriat: Liikennesuunnittelu, Ratikka on pyöräilyhanke, Tampere, Teesit 2017 Avainsanat: , , , , , , , , , , ,

Ratikka on pyöräilyhanke, osa 2: Hervannan kadut

Tuleva raitiotien rakentaminen on suurin muutos, mitä Tampereen kaduilla on tapahtunut. Kadut, joille raiteet tulevat, rakennetaan pitkälti uudestaan. Polkupyöräilyn kannalta tämä on lupaava mahdollisuus, sillä ratikkakadut ovat pääosin myös tärkeitä pyöräilyreittejä, ja niiden laatutaso on monilta osin puutteellinen. Mitä on[…] Lue lisää

3 kommenttia Kategoriat: Liikennesuunnittelu, Ratikka on pyöräilyhanke, Tampere, Yleissuunnitelma Avainsanat: , , , , ,