Baana Hervantaan

eli Ratikka on pyöräilyhanke, osa 3 Raitiotien rakentaminen on ainutkertainen tilaisuus luoda huippuluokan pyöräilyn pääväylä keskustan ja Hervannan välille. Raitiotien rakentamiskustannuksissa ei ole huomioitu pyörätien kustannuksia. Pyörätie tulee rakentaa raitiotien rakentamisen yhteydessä. Raitiotien yhteydessä on suunniteltu myös pyörätiet olemassaolevien pyöräteiden[…] Lue lisää

3 kommenttia Kategoriat: Liikennesuunnittelu, Ratikka on pyöräilyhanke, Tampere, Teesit 2017 Avainsanat: , , , , , , , , , , ,

Mäkisyyden ja mutkaisuuden vaikutus pyörätien laatuun: case Hervannan valtaväylä

Millainen on laadukas pyöräilyreitti? Pyöräilyväylä laatua voidaan arvioida monin tavoin: leveys, mäkisyys, pinnoite, erottelu jalankulkijoista sekä verkostollinen laatu eli meneekö väylä siellä, missä se on tarpeen, muutamia mainitakseni. Kun arvioidaan pääreittejä, yksi mittari on ylitse muiden: nopeus. Matka-aika kertoo yksiselitteisesti,[…] Lue lisää

Ei kommentteja Kategoriat: Liikennesuunnittelu, Ratikka on pyöräilyhanke, Tampere, Yleissuunnitelma Avainsanat: , , , , , , ,