Hämeentien pyöräväylä nytkähti tuuman verran eteenpäin

Pyöräilijöitä Hämeentiellä Autottomana päivänä 22.9.2008. Helsingin kaupunginhallitus käsitteli tänään valtuustoaloitetta, jossa toivottiin pyöräilijöille väylää Hämeentielle. Ongelma on aiemmin väistetty vetoamalla siihen, että pyöräilijät voivat kiertää Sörnäisten rantatietä pitkin. Yhtä hyvin pyöräilijöiden voisi toivoa kiertävän vaikka Sturenkadun kautta, mutta lopputulos olisi silti sama: Hämeentiellä tarvitaan pyöräväylää, sillä sitä[…] Lue lisää

11 kommenttia Kategoriat: Helsinki Avainsanat: , , , , ,

Pyöräilyn esteet nousivat pääkirjoitustasolle

Kirjoitus julkaistiin alunperin Martti Tulenheimon blogissa. Pyöräilyä Berliinissä Helsingin Sanomat käynnisti viikonloppuna erittäin tärkeän keskustelun pyöräilyn edellytysten parantamisesta. Lehti julkaisi sunnuntaina paperiversiossaan Helsingin uuden pyöräliikennesuunnittelijan Marek Salermon haastattelun, jossa Salermo hahmotteli pyöräilyn tulevaisuutta Helsingissä. Hän totesi, että on virhe niputtaa[…] Lue lisää

2 kommenttia Kategoriat: Helsinki Avainsanat: , , , , , , ,

Pyöräilijöiden palautekanava kaupunkisuunnitteluvirastolle

Viime marraskuussa kirjoitin otsikolla ”Pyöräilyryhmästä lähti liikeidea” ideasta, joka oli syntynyt eräässä pyöräilyryhmän syksyisessä kokoontumisessa. Sittemmin idea on saanut mm. rahoitusta Tekesiltä ja mikä parasta Helsingin kaupunki on lähtenyt mukaan kehityskumppaniksi. Tiedote asiasta löytyy openfeedback.org sivustolta ja alla lyhyt kalvoshow,[…] Lue lisää

Ei kommentteja Kategoriat: Yleinen Avainsanat: , , ,

Unelmieni työpaikka!

Helsingin ainoa pyöräilyvirkamies Antero Naskila on jäämässä eläkkeelle ja Kaupunkisuunnitteluvirasto etsii hänelle seuraajaa. Toimenkuvana olisi palkkaa vastaan edistää pyöräilyn ja muun kevyen liikenteen asemaa Helsingissä. Tämä olisi oikeasti unelmien työ ainakin allekirjoittaneelle. Valitettavasti vaikka DI olenkin, niin kohdallani vaatimus alalle[…] Lue lisää

2 kommenttia Kategoriat: Yleinen Avainsanat: , ,