”Aina voi hiljentää omaa vauhtiaan tai pysähtyä.” – Kulosaaren puistotie, osa 2

Kulosaaren puistotien muuttaminen pyöräkaduksi jatkuu. Pari viikkoa sitten Kaupunkifillari otti kantaa senhetkiseen tilaan ja ennusti hieman tulevaisuutta. Kirjoituksessa uhkakuvina mainittu erittäin kapea pyöräkaista toteutui jo samalla viikolla. Kapeus oli sitä luokkaa, että myös Helsingin Sanomien Helsinki-liite teki ratkaisusta artikkelin. Itse[…] Lue lisää

Ei kommentteja Kategoriat: Helsinki Avainsanat: , , , , , ,

Jyväskylän Tikanväylä pyöräilyarvioinnissa

Jyväskylän Kuokkalan kehäväylän uusi osuus eli Tikanväylä avattiin liikenteelle noin vuosi sitten. Hankkeessa rakennettiin Keljosta Tikan itälaidalle noin 2,7 km autoväylää ja ajoradan ympärille noin 3,5 km yhdistettyjä jalkakäytäviä ja pyöräteitä. Noin 10 miljoonaa maksaneen väylän toteuttivat valtio eli Keski-Suomen[…] Lue lisää

5 kommenttia Kategoriat: Jyväskylä, Kaupunkisuunnittelu, Liikennejärjestelmä, Pyörätiet, pyöräkaistat ja muut pyöräväylät, Reunatuet ja muut väyläesteet, Risteykset ja liittymät, Työmaat Avainsanat: , , , , , , , ,