Helsinki pyöräilykaupungiksi – oppia Euroopasta

torstai, 13. tammikuuta 2011

Afternoon Traffic

Kuva: Mikael Colville-Andersen

Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan pyöräilyn edistämisestä ”Helsinki pyöräilykaupungiksi – oppia Euroopasta” -seminaariin keskiviikkona 16. helmikuuta.

Tampereen teknillisen yliopiston Pykälä-projekti on tutkinut pyöräilyn ja kävelyn menestystekijöitä kymmenessä eurooppalaisessa kaupungissa. Projektipäällikkö Kalle Vaismaa kertoo seminaarissa tutkimuksen havainnoista eli Euroopan parhaista käytännöistä pyöräilyn ja kävelyn edistämisessä.

Helsingin liikennesuunnittelijat kertovat, miten pyöräilyä edistetään Helsingissä. Seminaarin lopuksi keskustellaan siitä, miten Euroopan opit olisivat sovellettavissa Helsinkiin.

Helsinki pyöräilykaupungiksi – oppia Euroopasta -seminaari
Ke 16.2.2011 klo 10.00–12.30
Helsingin kaupunkisuunnitteluviraston auditorio, Kansakoulukatu 3

Seminaari on maksuton ja avoin kaikille.

Martti Tulenheimo

Kaupunginparantaja. Kaupunkifillarin perustaja. Tuottaja ja Helsingin polkupyöräilijät (HePo) ry:n järjestökoordinaattori. Helsingin kaupungin rakennuslautakunnan jäsen. Pyöräliiton varapuheenjohtaja.

9 thoughts on “Helsinki pyöräilykaupungiksi – oppia Euroopasta

1. Hitto, mökkiviikko. Miten nää seminaarit aina on yhdellä tai toisella tavalla heikossa kohdassa kalenteria?

2. Osaisikohan joku palstan lukija toteuttaa teknisesti tilaisuuden videoinnin ja striimaamisen nettiin? Tämä olisi hyvä saada talteen ja jakoon laajemmallekin yleisölle!

1. Voin kysäistä onnistuisko meidän opiskelijatyönä. Luvata en uskalla, mutta jos sattuisi aikataulut sopimaan, niin olisi just hyvä keikka teknisestikin (sisällöstä puhumattakaan!) toteutettavaksi.

3. Ok, ei mahda mitään, kiitos kuitenkin! Mitenkäs muut tekniikkaa taitavat? Löytyisikö joku, joka saisi tilaisuuden videoitua ja striimattua nettiin?

4. Kyseisen seminaarin sisältö olisi erittäin mielenkiintoista saada joko nähtyä tai kuultua, sillä (täällä) muuallakin Suomessa pyöräilijät joutuvat päivittäin kohtaamaan samoja ongelmia, joita täällä blogissa on otettu esille. Monesta muustakin kaupungista pitäisi saada parempi kaupunki pyöräilijälle!

5. Eikö riittäisi, että joku, joka omistaa digivideokameran kuvaa shown ja myöhemmin laittaa sen nettiin saataville? Onnistuisi helposti ja varmemminkin kuin striimaus. Aihe kyllä kiinnostaa mutta ei näihin päiväseminaareihin oikein kukaan pääse. Sitten ihmetellään kun ketään ei kiinnosta 🙂 PAikalla vain virkamiehet.