Ratakuilu avataan kaupunkilaisten käyttöön

sunnuntai, 19. lokakuuta 2008

Tavarasataman siirtyessä Vuosaaren satamaan marraskuussa 2008 vapautuu keskustan halki kulkeva satamaratakuilu kaupunkilaisten käyttöön. Rata puretaan maaliskuussa 2009. Helsingin kaupunkisuunnitteluvirasto on valmistellut ratakuilun uusiokäytöstä liikenne- ja ympäristösuunnitelman, jonka tarkoituksena on toteuttaa ratakuilusta laadukas, toimiva ja turvallinen kaupunkitila. Keskeisen sijaintinsa vuoksi ratakuilun käyttö suunnitellaan huolellisesti ja varsinkin valaistukseen kiinnitetään erityistä huomiota. Valaistuksella korostetaan kuilun tilallisia ominaispiirteitä ja turvallisuutta.

Ratakuilun suunnittelusta järjestetään keskustelutilaisuus tiistaina 21.10. klo 18 – 20 kaupunkisuunnitteluviraston auditoriossa osoitteessa Kansakoulukatu 3

Lue lisää virallisesta tiedotteesta.

Toivottavasti kuilusta ei tule liian ruuhkainen jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden taisteluareena. Kevyen liikenteen väylää voisi jatkaa rataa pitkin Kaivariin asti akselilla Ruoholahdenranta-Hietalahdenlaituri-Telakkakatu-Merikatu.

Antti Poikola

Aktiivinen pyöräilyn edistäjä. Entinen Jyväskyläläinen ja nykyisin taas Helsinkiläinen paluumuuttaja.