Krittinen pyöräretki ti 10.5. klo 18 Lasipalatsin aukiolta

keskiviikko, 4. toukokuuta 2011

Kuten ennen joulua kirjoittelin, niin Kriittiset pyöräretket ovat uudistumassa ja taustavoimissa on nyt laajemmin porukkaa mm. HePo:sta, Maanystävistä, Yksivaihde.netistä ja Kaupunkifillarista.

HUOM: UUSI AIKA JA PAIKKA

Kriittiset pyöräretket käynnistyvät jälleen, lähtö Lasipalatsin aukiolta klo 18. Kaikki mukaan!

Vuoden ensimmäinen Kriittinen pyöräretki järjestetään tiistaina 10.5.2011. Kulkuetta varten kokoonnutaan vanhan linja-autoaseman ja Lasipalatsin väliselle Lasipalatsin aukiolle klo 17.30 alkaen. Liikkeelle lähdetään tasan kello 18.00.

Reitti kulkee Rautatieaseman edestä Hämeentielle ja Kurviin, siitä Hesaria Mannerheimintielle, jota pohjoiseen Tukholmankadulle ja takaisin kohti keskustaa Topeliuksenkatua ja Runeberginkatua. Lopuksi Kansakoulunkatua ja Simonkatua takaisin Lasipalatsin aukioll.

Katso myös kartta: http://bit.ly/kriittinen_touko2011

Näytä Kriittinen suuremmalla kartalla

Kriittisiä pyöräretkiä uudistetaan parhaillaan ja jatkossa kulkueen reittiä vaihdellaan aiempaa enemmän. Lähtöpaikka ja -aika pysyvät kuitenkin aina samana: Lasipalatsin aukio klo 18.00. Retkien päätteeksi tullaan järjestämään pyöräilyiltoja, jotka voivat olla vapaamuotoisia keskustelutilaisuuksia vaikkapa terassilla tai luentotyyppisiä tilaisuuksia puhujavieraineen.

Kriittinen pyöräretki kulkee niillä Helsingin katuosuuksilla, joilla pyöräliikenne on jätetty autoliikenteen varjoon. Tule mukaan osoittamaan, että pyöräilijät ovat merkittävä osa liikennettä, joka tulee ottaa huomioon kaupunkisuunnittelussa. Pyöräilijöillä on oikeus hyvin suunniteltuihin ja laadukkaisiin pyöräreitteihin. Näytetään, että pyörä on planeetan paras kulkuneuvo ja kätevä tapa liikkua kaupungilla!

Kriittisen pyöräretken järjestävät yhteistyössä HePo ja Maan ystävät. Mikäli haluat tulla mukaan suunnittelemaan ja kehittämään Kriittisiä pyöräretkiä, ilmoittaudu Otsolle (otso.kivekas (at) hepo.fi) tai tule retken päätteeksi juttelemaan järjestäjien kanssa.

Facebook event – Katso, ilmoittaudu ja markkinoi tapahtumaa!

Antti Poikola

Aktiivinen pyöräilyn edistäjä. Entinen Jyväskyläläinen ja nykyisin taas Helsinkiläinen paluumuuttaja.

One thought on “Krittinen pyöräretki ti 10.5. klo 18 Lasipalatsin aukiolta