Espoo

Liikenneilta Espoossa

sunnuntai, 21. marraskuuta 2010

Yleisön pyynnöstä tämän blogin nimestä on poistunut sana ”Helsingin”, sillä tarkoituksena on vaikuttaa vähintään koko pääkaupunkiseudun tai vielä laajemmin metropolialueen liikennepolitiikkaan.

Länsimetro ja fillarit? Kuva tonilaakso Flickr
Kuva tonilaakso Flickr

Ensi keskiviikkona liikenneaiheinen keskustelutilaisuus Espoonlahdessa:

LIIKENNEILTA ke 24.11. klo 18.00 – 21.00

Kaikille avoin keskustelutilaisuus ja ASIANTUNTIJAPANEELI Espoonlahdessa, Mainingin koulun auditorio, Maininkitie 23

Tilaisuuden aiheena mm.

• Raideliikennehankkeet pääkaupunkiseudulla.
  • Etelä-Espoon poikittaisliikenneväylien lähivuosien näkymät ja lentokenttäyhteydet.
  • Riittävätkö rahat?
  • Mitkä alueet saavat kehittyä?

Puheenjohtajana Saija Äikäs-Idänpään-Heikkilä, Espoon kaupunginhallituksen pj., Helsingin seudun kauppakamarin Espoon toimiston johtaja

Alustajana Harri Peltoniemi, Suur-Espoonlahden kehitys ry:n pj.

PANEELISSA:

• Olavi Louko, Espoo kaupungin teknisen toimen johtaja (tekninen ja ympäristötoimi), Länsimetro Oy:n hallituksen pj.
  • Markku Antinoja, Espoon kaupungin liikennesuunnittelupäällikkö
  • Marjo Matikainen-Kallström, kansanedustaja, eduskunnan talous- ja tulevaisuusvaliokuntien jäsen, Espoon kaupunginvaltuutettu
  • Nina Knaapila, HSL:n hallituksen varapj. ja Länsimetro Oy:n hallituksen jäsen, Espoon kaupunginvaltuutettu
  • Markku Sistonen, Espoon kaupunginvaltuutettu, Espoon kaupunginhallituksen jäsen ja II vpj.

Väiajalla kahvitarjoilu

JÄRJESTÄJINÄ
Suur-Espoonlahden valmisteluryhmä – Asukasfoorumit
Suur-Espoonlahden kehitys ry

Antti Poikola

Aktiivinen pyöräilyn edistäjä. Entinen Jyväskyläläinen ja nykyisin taas Helsinkiläinen paluumuuttaja.