Helsinki

Keskustelutilaisuus pyöräilypolitiikasta

tiistai, 2. syyskuuta 2008

Todella kovatasoinen keskustelutilaisuus pyöräilypolitiikasta tiistaina 9.9.2008 klo 18-20 Uudella Ylioppilastalolla Aurora-salissa Mannerheimintie 5B 3krs. (käynti Manskulta luontaistuotekaupan viereisestä ovesta)

Paremmmin pyörivää maailmaa kehittelemässä mm.
Petri Sipilä, pj, Helsingin Polkupyöräilijät ry
Antero Naskila, liikenneinsinööri, Helsingin Kaupunki
Puhetta johtaa kaupunginvaltuutettu Kimmo Helistö
Paikalla vihreitä päättäjiä mm. kaupunkisuunnittelu-, rakennus-, joukkoliikenne-, liikunta- ja yleisten töiden lautakunnasta, sekä aktiivisia vihreitä pyöräilynedistäjiä.

Keskustelua mm. seuraavista teemoista:
-Miten kauniit juhlapuheet ja tavoitteet pyöräilyn kaksinkertaistamisesta Helsingissä siirretään osaksi kaupungin päivittäistä päätöksentekoa ja toimintaa.
-Kekseliäät ja rohkeat pyöräilyverkosto suunnitelmat: Miten tuotamme todella pyöräilyä tukevan kaupunkirakenteen. Pyöräparkkia, pyöräkaistaa, pyörien kuljetusmahdollisuuksia ja … niin mitä?

Pohjiksi voi ottaa:
Helsingin pyöräilyn kaksinkertaistamisohjelma

YTV:n kevyen liikenteen strategiasuunnitelma

Tule, mieluiten fillarilla.
Parkkitilaa autoille vähänlaisesti.
Eksyneet voivat soittaa Antti Poikolalle 044 337 5439

Tilaisuuden järjestää
Helsingin Vihreiden pyöräilytyöryhmä ja HYY:n vihreät.

Antti Poikola

Aktiivinen pyöräilyn edistäjä. Entinen Jyväskyläläinen ja nykyisin taas Helsinkiläinen paluumuuttaja.

2 thoughts on “Keskustelutilaisuus pyöräilypolitiikasta

1. Kskustelutilaisuus veti Aurora-saliin yli kaksikymmentä pyöräilyn ystävää. Antero Naskilan ja Petri Sipilän alustusten johdolla kävimme läpi Helsingin pyöräilyolojen parantamisen historiaa, nykyrealiteetteja ja mahdollisuuksia.

Päällimmäisenä minulle jäi mieleen, seuraavanlainen negatiivinen kierre, mistä pitäisi pyrkiä eroon:

Mitä enemmän pyöräteitä -> sitä vähemmän pyöräilijöitä ajoradalla -> sitä vähemmän autoilijat ja pyöräilijät oppivat huomioimaan toisiaan -> syntyy virheellinen uskomus, ettei pyöräilijät missään olosuhteissa kuulukaan ajoradalle.

Omat muistiinpanoni ovat sen verran sekavia, etten tähän nyt kommentoi enempää. Mitäs muille jäi mieleen?