Jyväskylä

Kaavakoulu tiistaina 2.10.2012

torstai, 27. syyskuuta 2012

Jyväskylän Pyöräilyseura jatkaa kaavakoulua tulevana tiistaina 2.10. klo 17-19. Keskustelutilaisuus järjestetään Rakentajantalolla, Hannikaisenkatu 17. huone: VIMMA 2 krs.

Etsimme lisää liikennepyöräilyn edistämisestä kiinnostuneita pyöräilijöitä. On eduksi, jos mukana on enemmän ihmisiä, joilla on erilaista osaamista ja näkemystä ja jotka asuvat eri alueilla. Esimerkiksi liikennesuunnitelmien kommentointi on moninverroin hedelmällisempää, jos joku kommentin laatijoista tuntee hyvin suunnitelma-alueen.

Nyt on mahdollisuus tutustua kaupungin pyöräilysuunnitteluun pintaa syvemmältä, sillä tämänkertainen kaavakoulu järjestetään kaupungin liikenneinsinööri Timo Vuoriaisen kutsusta Rakentajantalolla (Hannikaisenkatu 17).

Ohjelma

Kaavakoulu ei ole kaavoihin kangistunut, vaan sisältöjä käsitellään vapaamuotoisesti keskustellen. Alla illan aiheet:

#1 Ajankohtaiset keskustan suunnitelmat

Timo Vuoriainen alustaa keskustelua Kilpisenkadun ja Väinönkadun (torin kohta) tulevaisuudesta.

#2 Miten pyöräilyoloihin vaikuttaminen toimii?

Kesällä järjestetyn ensimmäisen Kaavakoulun jälkeen JYPS teki kahteen silloin nähtävillä olleeseen suunnitelmaan (Tietoniekantie Kortepohjassa ja Keljon nuorisoseurantalon edusta) muistutukset. Ainakin Tietoniekan tien muistutus poiki parannuksia lopulliseen suunnitelmaan. Kaavakoulussa kuulemme suunnittelijoiden kommentit siitä, miten näihin muistutuksiin reagoitiin, mikä oli hyvää ja mikä huonoa. Tavoitteena on oppia lisää suunnittelu- ja vaikuttamiskäytännöistä konkreettisten esimerkkien kautta.

#3 Jyväskylän pyöräilyn toimenpideohjelma

Jyväskylään tehdään pyöräilyn toimenpideohjelma, työn yhteydessä selvitetään pyöräilyverkon kehittämisperiaatteet ja konkreettinen toimenpideohjelma. Kaavakoulun keskusteluissa pohjustetaan sitä, mitä toimenpideohjelma voisi sisältää.

Lisätietoja

Tapahtuman lisätiedot löytyvät JYPSin sivulta. Ilmoittautumiset antti.poikola [a] gmail.com tai 044 337 5439. (Ilmoittautuminen ei ole pakollista, saa tulla suoraankin)

Liikennelista
Pyöräilyvaikuttamisesta kiinnostuneet, liittykää myös liikenneryhmän listalle (ks. lisätietoja sähköpostilistat-sivulta): http://jyps.info/mailman/listinfo/liikenne_jyps.info. Liikenne-lista toimii aktiivisena viestintäkanavana ryhmän jäsenten kesken.

Aiemmin aiheesta