Jyväskylä

Palautepalvelu toimii!

torstai, 9. elokuuta 2012

Jyväskylän kaupungin palautepalvelu on ottanut huiman harppauksen eteenpäin. Aikaisemman pelkän palautelomakkeen tilalle on kehitetty havainnollinen karttapalvelu, jonka kautta on mahdollista lukea myös muita lähetettyjä palautteita sekä vastaukset palautteisiin. Palautepalveluun toivotaan kommentteja, kiitoksia, kysymyksiä, moitteita tai toimenpide-ehdotuksia. Liikennejärjestelyiden osalta aiheellista palautetta löytyykin jo jonkin verran.

Palautetta on helppo antaa, jolloin jokainen kaupunkilainen voi vaikuttaa oman elinympäristönsä toimivuuteen sekä liikenteen sujuvuuteen ja turvallisuuteen. Kynnys antaa palautetta madaltuu tämänkaltaisten palveluiden kautta ja vastausten positiivinen sävy luo uskoa muutokseen. Tämänkaltaista toimintaa kaupunkiin onkin kaivattu!

2 thoughts on “Palautepalvelu toimii!

  1. Erinomaista toimintaa Jyväskylältä ja siellä on myös tälläinen mobiilisoftakin käytössä.

    http://www.mobiilikunta.fi/lataa.php?city=jyvaskyla

    Helsingissä olemme myös kehittämässä näitä palautepalveluita. Yhtenä osana teemmme kaupungin palautejärjestelmään rajapintaa, joka mahdollista ulkopuolisten web/kännykkä palveluiden tekemisen, joilla voi lähettää helposti palautetta kaupungille. Tällä tavalla pystytään tavoittamaan kaupunkilaisia vielä paremmin.

    Toivottavasti Jyväskylässä tehdään myös tulevaisuudessa tälläistä ja toivottavasti myös kaupunkien välinen yhteistyö toimisi hyvin, jotta saisimme eri kaupunkeihin samanlaiset rajapinnat (esim. http://open311.org/). Tämä helpottaisi huomattavasti ulkopuolisten palvelujen tekemistä eri kaupunkeihin.

    Terveisin, Jaakko Rajaniemi
    Projektisuunnittelija
    Talous- ja suunnittelukeskus, Tietotekniikkaosasto
    Pl 21 (Pohjoisesplanadi 15-17 B)
    00099 Helsingin kaupunki
    Puh. (09) 31025751, GSM 040 5165931
    jaakko.rajaniemi@hel.fi

Vastaa käyttäjälle Jaakko Rajaniemi Peruuta vastaus