Helsinki

Kaupunkipyörien kausi alkaa 9.5.

keskiviikko, 8. huhtikuuta 2009

Vartin uutisen mukaan 150 kaupunkipyörää pitäisi olla tänä keväänä kaupunkilaisten käytössä toukokuun alkupuolella. Suuret uudistukset jäävät seuraavaan vuoteen, jolloin tarkoitus olisi saada tuhat kolmivaihteista pyörää, jotka saisi telineestä irti vain matkakortilla.

Kaupunkifillari-blogissa olikin näistä suunnitelmista maininta jo viime syksynä, kuten myös linkki Helsingin Sanomien syksyiseen uutiseen.

Hienoa että kaupunkipyöräjärjestelmää kehitetään. Silti suurin este tuntuu olevan edelleen kaupunkilaisissa itsessään, sillä tahallaan hajotettujen kaupunkipyörien määrä tuntuu olevan melkoinen. Toivottavasti käytön sitominen matkakorttiin lopettaa tuon hölmöilyn.

Toivottavasti myös pyöräilykypärien lainaus saadaan yhtä joustavaksi kuin itse pyörien.