Fillarikonsultit mukaan edistämään pyöräilyä

keskiviikko, 11. marraskuuta 2009

Megapolis 2024 ja Tsygällä duuniin -tapahtumissa alkusyksystä hurmanneet Fillarikonsultit ovat avanneet nettisivut. Ne löytyvät osoitteesta fillarikonsultit.net.

Fillarikonsulttien projekti tähtää niin ilmaston kuin ihmistenkin kannalta positiiviseen muutokseen edistämällä työmatka- ja asiointipyöräilyä. He paneutuvat työssään valikoitujen yhteistyöyritysten pyöräilyn nykytilaan, kartoitavat pyöräilyn hidasteita ja etsivät yhteistuumin yrityksen ja sen työntekijöiden kanssa yritykselle sopivia ratkaisuja.

Fillarikonsultit ovat täällä ennen kaikkea inspiroimassa yhä useampia kokeilemaan arkipyöräilyä. Projekti on yksi British Council:n ilmastolähettilästiimin Suomen hankkeista.

Vuoden 2010 aikana Fillarikonsultit keräävät sivuilleen kattavan idepakin työmatkapyöräilystä, sen haasteista ja mahdollisuuksista Suomessa.

Uutinen on erittäin tervetullut, sillä Suomessa aletaan viimein hiljalleen oivaltaa, millainen potentiaali hyötypyöräilyssä piilee. Pyöräilyn edistäjien yhteinen haaste on saada ihmiset ymmärtämään, että pyöräily on ennen muuta liikennemuoto ja vasta toissijaisesti ajanvietettä. Pyöräilyssä tosin sekä hyöty että huvi yhdistyvät onnistuneesti.

Martti Tulenheimo

Kaupunginparantaja. Kaupunkifillarin perustaja. Tuottaja ja Helsingin polkupyöräilijät (HePo) ry:n järjestökoordinaattori. Helsingin kaupungin rakennuslautakunnan jäsen. Pyöräliiton varapuheenjohtaja.

2 thoughts on “Fillarikonsultit mukaan edistämään pyöräilyä