Jalka rattaalla – Pyöräilyn ja kävelyn Eurooppa-seminaari pe 16.9.2011

torstai, 18. elokuuta 2011

Mitä: Tasokas ja kansainvälinen pyöräilyseminaari!
Missä: Helsingin kaupungintalon juhlasalissa
Milloin: perjantaina 16.9.2011 klo 12:00-16:00
Ilmoittautuminen: Ilmoittaudu ma 12.9.2011 mennessä osoitteeseen ksv.liikenne@hel.fi
Verkkolähetys: Kaupunkifillari tarjoaa tilaisuudesta verkkolähetyksen Bambuser-palvelussa osoitteessa http://bambuser.com/node/1987639

Tervetuloa Jalka rattaalla – Pyöräilyn ja kävelyn Eurooppa-seminaariin perjantaina 16.9.2011 klo 12:00-16:00 Helsingin kaupungintalon juhlasaliin. Ohjelmassa on huipputason kansainvälisiä alustuksia sekä PYKÄLÄ-projektissa tuotetun kirjan Euroopan parhaat käytännöt pyöräilyn ja kävelyn edistämisessä julkistaminen. Tilaisuus on maksuton.

Ilmoittaudu ma 12.9.2011 mennessä osoitteeseen ksv.liikenne@hel.fi (edit 18.8. klo 16:17, tässä oli aiemmin väärä meiliosoite)

12:00 Ihmisten kaupunki

• Seminaarin avaus
  • Vetovoimainen kaupunkitila, senior consultant Lars Gemzøe, Gehl Architects (45 min)
  • Keksitään pyörä uudelleen, president Manfred Neun, European Cyclists’ Federation (30 min.)
  • keskustelua (yhteensä n. 30 min.)

14:00 Kahvit

14:30 Tosia urbaanitarinoita

• PYKÄLÄ-kirjan julkistus (10 min.)
  • Gent – hyvin suunniteltu, hyvin kommunikoitu, kaupunkisuunnittelija Wim Schuddinck (30 min.)
  • Helsinki – tulevaisuus on pyöräilyn ja kävelyn, apulaiskaupunginjohtaja Hannu Penttilä, Helsingin pyöräilyprojektin johtoryhmä (20 min.)
  • keskustelua (yht. n. 20 min.)

15:50 Päätössanat

Puheenjohtajana toimii liikenne- ja kuljetustekniikan professori Jorma Mäntynen Tampereen teknillisestä yliopistosta.

Terveisin,

Kalle Vaismaa
Projektipäällikkö, DI, TM
Liikenteen tutkimuskeskus Verne – www.tut.fi/verne

Matti Hirvonen
toiminnanjohtaja
Pyöräilykuntien verkosto ry – www.poljin.fi

Antti Poikola

Aktiivinen pyöräilyn edistäjä. Entinen Jyväskyläläinen ja nykyisin taas Helsinkiläinen paluumuuttaja.

2 thoughts on “Jalka rattaalla – Pyöräilyn ja kävelyn Eurooppa-seminaari pe 16.9.2011

1. Sain kaikilta järjestäviltä tahoilta luvan streemata tämän tilaisuuden verkkoon. Kunhan vain kaupungintalon netti toimii ja jos kukaan puhujista ei kieltäydy verkkojulkisuudesta, niin siinä tapauksessa koko tilaisuuden voinee katsoa myös etänä osoitteessa http://bambuser.com/node/1987639 .

Kaikkien kynnelle kykenevien kannattaa toki ilmoittautua ja tulla myös livenä paikalle!