Kriittinen pyöräretki keräsi ennätysjoukon pyöräilijöitä

tiistai, 10. toukokuuta 2011

Yli 250 pyöräilijää kokoontui 10.5. kokemaan, millaista on ajaa kaupungissa, jossa pyörille on tilaa.
Puolen kilometrin mittaiseksi venynyt pyöräkulkue kiersi kantakaupungin pyöräinfran pahimpia puutteita, kuten Hämeentie, Mannerheimintie, Tukholmankatu ja Topeliuksenkatu.  Koko reitti tässä: http://bit.ly/kriittinen_touko2011

Lähtö lasipalatsinaukiolta (joka kuun toinen tiistai 18:00)
Mutsiskin fillaroi
Hyvässä säässä on hyvä polkea - Hakaniemi
Pieni osa kulkueesta mahtui samaan kuvaan Sörnäisissä
Herrasmiespyöräilijä Hesarilla
Hesarilla
Asianmukainen varustus kaupunkipyöräilyyn

Kriittisille pyöräretkille kokoonnutaan joka kuun toinen tiistai vanhan linja-autoaseman ja Lasipalatsin väliselle Lasipalatsin aukiolle klo 17.30 alkaen. Liikkeelle lähdetään tasan kello 18.00. Kulkueen reitti vaihtelee kuukausittain. Retkien päätteeksi tullaan järjestämään piknikkejä, pyöräilyiltoja ja muuta ohjelmaa.

Kriittinen pyöräretki kulkee niillä Helsingin katuosuuksilla, joilla pyöräliikenne on jätetty autoliikenteen varjoon. Retki havannoi, millaisia olisi ajaa, jos tilaa olisi ja samalla näyttää kaupunkilaisille, että pyöräilijöitä on paljon. Pyöräilijöillä on oikeus hyvin suunniteltuihin ja laadukkaisiin pyöräreitteihin.

Kriittisen pyöräretken järjestävät yhteistyössä HePo ja Maan ystävät. Mikäli haluat tulla mukaan suunnittelemaan ja kehittämään Kriittisiä pyöräretkiä, ilmoittaudu Otsolle (otso.kivekas (at) hepo.fi)

One thought on “Kriittinen pyöräretki keräsi ennätysjoukon pyöräilijöitä