Katuajot joka keskiviikko

perjantai, 18. toukokuuta 2012

Kaupungissa ei ole kaikkialla pyöräteitä. Silloin pyöräilijän paikka on kadulla. Se on kätevämpi ja turvallisempi paikka ajaa kuin jalkakäytävä. Kadulla ajo voi kuitenkin joskus hirvittää, mutta pelko pois, sillä nyt sitä voi kokeilla porukalla!

Helsingin Polkupyöräilijät järjestää joka keskiviikko katuajot.  Kokoonnutaan 17:30 Pyöräkeskukselle Narinkatorilla käymään läpi kadulla ajamisen periaatteet. Noin kuudelta ajetaan puolen tunnin retki kantakaupungin kaduilla pienissä porukoissa.

Ajamassa Hietakannaksentiellä. Älkää antako keltaisen laatikkopyörän hämätä, oikeasti ajamme peräkanaa.

Mukaan pääsee saapumalla paikalle. Kysymyksiä kannattaa esittää facebook-sivulla tai sitten vaikka tämän sivun kommenteissa.

Kupletin juoni on joka kerta sama, mutta mukaan saa tulla niin usien kun haluaa. Eri reittejä löytyy tusinan verran, joten ihan heti ei kyllästy.

Katuajon teoriaosuus käydään läpi ennen lähtöä. Sisällöstä saa kuvaa ohjelenttarista

Ensisijaisesti ajetaan rauhallisia pikkukatuja, mutta myös vaativampia reittejä on valmiina, jos niille on kysyntää. Loppukesästä kun Annankatu voi tuntua jo kesyltä, niin edistyneiden ryhmä siirtyy Pohjoisespalle tai vaikka Mechelininkadulle.

Reitteihin voi tutustua täällä.

We can handle this! HePon katuajotiimi valmiina tehtävään.

Katuajot järjestetään joka keskiviikko touko-, kesä-, elo- ja syyskuussa (Heinäkuu on taukoa). Siis keskiviikkoina: 9.5. 16.5. 23.5. 30.5. 6.6. 13.6. 20.6. 27.6. 1.8. 8.8. 15.8. 22.8. 29.8. 5.9. 12.9. 19.9. ja 26.9.

Nelosen uutiset haastattelee Sirkka Elorantaa ajojen jälkeen. Sama kuvaaja kuormapyörän kyydissä aiemmassa kuvassa.