Kriittinen pyöräretki ti 12.7. klo 18 + rannalle hietsuun

maanantai, 11. heinäkuuta 2011

Heinäkuun Kriittinen pyöräretki järjestetään tiistaina 12.7.2011. Kulkuetta varten kokoonnutaan vanhan linja-autoaseman ja Lasipalatsin väliselle Lasipalatsin aukiolle klo 17.30 alkaen. Liikkeelle lähdetään tasan kello 18.00.

Päivällä sataa, mutta illaksi on luvassa jo hyvää pyöräilysäätä. Tulijoita voi katsoa FB-eventistä (vaatinee sisäänkirjautumisen, valitan)

Tämänkertainen reitti kulkee pitkin eteläisen Helsingin autokatuja. Ensin Mannerheimintietä etelään, Lönrotinkatua Hietaniemen torille, Uudenmaankatua takaisin (kyllä, tunnelin kautta), Eteläesplanadi ja ran…toja pitkin koko niemen ympäri Hietaniemen torille, josta Abrahaminkadun ja Kalevankadun kautta Mechelininkadulle, siitä Hietaniemenkadulle ja sen päässä Hietsun rannalle.

Retki kestää noin tunnin, eli Hietsuun päädytään seitsemän aikaan. Nopeus tullaan pitämään rauhallisena, eli kaikki kolmipyöräistä isompi pysyy vauhdissa mukana.

Katso myös kartta

Kriittisiä pyöräretket ovat uudistuneet. Jatkossa kulkueen reitti vaihtelee kerrasta toiseen, ja lopuksi on usien jokin kohde johon voi jäädä piknikille tai muuten hengaamaan. Lähtöpaikka ja -aika pysyvät kuitenkin aina samana: Lasipalatsin aukio klo 18.00. Tulevia retkiä ja muuta pyörätoimintaa suunnitellaan aina Kriittisten jälkeen, tällä kertaa siis Hietsussa muun rantatoiminnan lomassa. Tervetuloa mukaan myös suunnitteluun!

Kriittinen pyöräretki kulkee niillä Helsingin katuosuuksilla, joilla pyöräliikenne on jätetty autoliikenteen varjoon. Tule mukaan osoittamaan, että pyöräilijät ovat merkittävä osa liikennettä, joka tulee ottaa huomioon kaupunkisuunnittelussa. Pyöräilijöillä on oikeus hyvin suunniteltuihin ja laadukkaisiin pyöräreitteihin. Näytetään, että pyörä on planeetan paras kulkuneuvo ja kätevä tapa liikkua kaupungilla!

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä HePo ja Helsingin Maan ystävät. Mikäli haluat tulla mukaan suunnittelemaan ja kehittämään Kriittisiä pyöräretkiä, ilmoittaudu Otsolle (otso.kivekas (at) hepo.fi) tai tule retken päätteeksi juttelemaan järjestäjien kanssa.

One thought on “Kriittinen pyöräretki ti 12.7. klo 18 + rannalle hietsuun