Pyöräilijät tilapäiselle oikotielle Suvilahdessa

maanantai, 8. marraskuuta 2010

Rakennusvirasto avaa tilapäisen pyörätien Kulosaaren sillalta Parrukadun kautta Sörnäisten rantatielle. Reitti ohittaa Sörnäisten rantatiellä olevan Helsingin Energian kaukojäähdytystyömaan. Työmaan vuoksi Sörnäisten rantatietä kulkenut Kulosaaren kevytliikenne joutui aikaisemmin ylittämään kadun Vilhonvuorentien ja Parrukadun kohdalla.

Uusi reitti on tarkoitettu vain pyöräilijöille, koska osa reitistä kulkee parkkialueen kautta. Tilapäinen järjestely on voimassa vuoden 2010 loppuun asti.

Martti Tulenheimo

Kaupunginparantaja. Kaupunkifillarin perustaja. Tuottaja ja Helsingin polkupyöräilijät (HePo) ry:n järjestökoordinaattori. Helsingin kaupungin rakennuslautakunnan jäsen. Pyöräliiton varapuheenjohtaja.

4 thoughts on “Pyöräilijät tilapäiselle oikotielle Suvilahdessa

1. Tuli lähetettyä työmeilistä kaukolämmitystyön liikennejärjestelyvastaavalle sähköpostia, että panisivat opasteet kuntoon. Kerroin, että oman kokemuksen mukaan tuossa pätkällä eksyy ja turhautuu.

Yhtäkkiä järjestivätkin sitten yhtenäisen poikkeusreitin. No, tuleepahan testattua tuo kunnolla – uusi työmatka kulkee tuon pätkän kautta joulukuun ajan.

1. Kommentointi voi joskus olla yllättävänkin tehokasta. Lautakunta antoi tuosta myös palautetta, mutta sen vaikutuksesta en tiedä, kun Hesarin jutusta sai käsityksen, että kyse oli nimenomaan yleisöltä tulleesta palautteesta. Hyvä!

2. Tässä on oikeaa asennetta. Jos on pakko pistää reitti poikki (olettakaamme että on, kaukolämpötyöt on vähän semmoisia), niin sitten tehdään kunnollinen kiertoreitti ja viitoitetaan se kunnolla.

Mutta miksei tuosta reitistä tehdä pysyvää? Voisi välttää sen kaasukellon kulmalla olevan tappomäen, jota on ilemeisesti mahdoton korjata turvalliseksi, kun ei sille ole viime onnettomuudenkaan jälkeen tehty mitään.

3. Helsingin energia vastusti tämän reitin avaamista alunperin turvallisuussyihin vedoten. En tiedä tarkemmin, mitä he tarkoittivat. Mutta arvioikaa toki tähän alle reittiä, kunhan pääsette testaamaan!