Suuri pyöräkulkue Senaatintorilta Kivikkoon 22.5.

keskiviikko, 19. toukokuuta 2010

Kriittinen pyöräretki 7.4.2009 - 13

Pyöräily kuuluu Stadiin – polkaise itsesi liikkeelle viihtyisämmän kaupunkiympäristön puolesta!

Suuri pyöräkulkue on kaikkien pyöräilystä tulevaisuuden liikennemuotona kiinnostuneiden tapahtuma. Kulkueessa pääset kokeilemaan millaiseksi pyöräilykaupungiksi Helsingilläkin on mahdollisuudet kehittyä, kun pyöräilijöille annetaan tarvittava tila kaupunkiliikenteessä. Keskustan katujen lisäksi poliisi rauhoittaa yhden kaistan Itäväylältä kokonaan pyöräilijöitä varten.

12.00              Kokoontuminen Senaatintorilla alkaa
13.00              Pyöräkulkueen lähtö Senaatintorilta
14.00              Kulkueen kärki saapuu Kivikkoon

Reitti: Senaatintori – Itäväylä – Kehä I – Kivikko (Ylläs-Halli)

Pyöräkulkue päättyy Kivikon Ylläs-Halliin, jossa on menossa FillariFestarin päätapahtuma klo 13.00 alkaen. Kulkueessa pyöräillään leppoisaa vauhtia ja se soveltuu hyvin myös lapsille. Turva-autona joukon hännillä kulkee HSL:n bussi.

Kulkueen järjestävät Pyöräilykuntien verkosto ry, Suomen Tiepalvelumiehet STM ry ja Helsingin Maan ystävät. Kulkue on samalla kevään kolmas Kriittinen pyöräretki.

Tulethan paikalle ajoissa, jotta suuri pyöräilijäjoukko saadaan järjestäytymään kitkattomasti. Viime vuonna kulkue houkutteli mukaan noin 300 pyöräilijää ja nyt on tarkoitus tehdä uusi ennätys. Tapahtuma on maksuton ja kaikki pyöräilyn ystävät ovat tervetulleita.

Martti Tulenheimo

Kaupunginparantaja. Kaupunkifillarin perustaja. Tuottaja ja Helsingin polkupyöräilijät (HePo) ry:n järjestökoordinaattori. Helsingin kaupungin rakennuslautakunnan jäsen. Pyöräliiton varapuheenjohtaja.