Liikenneaiheinen vaalikone avattu

torstai, 9. lokakuuta 2008

Kaupunkiliikkujat-verkosto on avannut liikennekysymyksiin keskittyvän vaalikoneen, jonka avulla löytää omia mielipiteitään vastaavan ehdokkaan. Vaalikoneen kysymykset ulottuvat pyöräkaistoista pysäköintipaikkoihin ja raidejokerista vesiliikenteeseen.

Vaalikone kattaa pääkaupunkiseudun kunnat – Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisen – pureutuen näiden kuntien ajankohtaisiin liikennekysymyksiin.

Vaalikone on osoitteessa www.kaupunkiliikkujat.fi. Sivustolla voit myös lukea ja kommentoida liikenneaiheista blogia.

Äänestämällä syksyn 2008 kunnallisvaaleissa voi vaikuttaa turvallisen ja viihtyisän kaupunkiliikkumisen puolesta.

Kaupunkiliikkujat on pääkaupunkiseutulaisten ympäristö- ja liikennepoliittisten järjestöjen muodostama verkosto. Dodo ry, Enemmistö ry, Helsingin luonnonsuojeluyhdistys, Helsingin polkupyöräilijät, Helsingin seudun Maan ystävät, HYY:n ympäristövaliokunta, Kenkää keskustatunnelille -liike, Otaniemen ympäristöseura, SLL:n Uudenmaan piiri ja Ylihuominen.fi.

Ennakkoäänestys kotimaassa 15.-21.10.2008
Ennakkoäänestys ulkomailla 15.-18.10.2008
Vaalipäivä sunnuntai 26.10.2008

Martti Tulenheimo

Kaupunginparantaja. Kaupunkifillarin perustaja. Tuottaja ja Helsingin polkupyöräilijät (HePo) ry:n järjestökoordinaattori. Helsingin kaupungin rakennuslautakunnan jäsen. Pyöräliiton varapuheenjohtaja.

2 thoughts on “Liikenneaiheinen vaalikone avattu

1. No jaah.. kysymykset eivät suurimmaksi osaksi oikein olleet kysymyksiä mielestäni, vaan varsin asenteellisia ja johdattelevia väitteitä. Kaikkein eniten erimieltä olevakin oli kanssani yli 50% samaa mieltä.

Hyvä kuitenkin, että on tehty erityisesti liikennepolitiikkaan keskittyvä vaalikone, kyllä se ainakin herättää ehdokkaat ajattelemaan asioita ja kaivamaan taustatietoja parhaassa tapauksessa.

2. Kiinnitin huomiota samaan. Hieman olisi objektiviisuudessa hiomista. Hyviä kysymyksiä tosin sinänsä, että ne jakavat ehdokkaat täysin eri leireihin.

Tästähän politiikan paradigmamuutoksessa on kysymys. Eli kun puhutaan, että politiikka olisi kadonnut politiikasta, niin ei tarvitse kuin käydä Kaupunkiliikkujien vaalikoneessa katsastamassa, missä puolueiden väliset vastakkainasettelut Helsingissä ovat.