Hyötypyöräilyn edistäminen ja edunvalvonta Suomessa?

maanantai, 31. toukokuuta 2010

–viestiä saa vapaasti levittää!

Mitä: Ideointifoorumi pyöräilyn edunvalvonnasta ja edistämisestä Suomessa
Missä: Helsingissä, Lapinrinne 2 A, Kamppi, Soita Opiskelijoiden Liikuntaliiton summeria tai numeroon 044 337 5439 *
Milloin: 4.6.2010 klo 16 **

Ilmoittautuminen: Mieluiten torstaihin 3.6. mennessä

*Mikäli olet kiinnostunut seuraamaan tapaamista nettilähetyksenä, niin ilmoitathan siitä ilmoittautumislomakkeella. Mikäli et vain ajankohdan takia pääse paikalle, mutta haluat tietää, mitä pohdimme, niin jätäthän siinäkin tapauksessa yhteystietosi lomakkeella, niin pysyt luupissa.

** Samassa paikassa klo 14.00 alkaen Suomalaisten Velo-City konferenssiin lähtijöiden ennakkotapaaminen

Poljin 6-2009

——————————————

Kutsu

Autoliitto, Taksiliitto, Suomen rautatiematkustajat, Karavaanarit, Linja-autoliitto…

Jotta tulevaisuudessa Suomessakin pyöräilyn olosuhteet vertautuvat sivistysvaltioihin ja pyöräilijät nähdään täysivaltaisena osana liikennettä, me pyöräilijät tarvitsemme valtakunnallisen puolestapuhujan.

Tarvitseme siis tahon, joka voi edustaa meitä, puolustaa meidän oikeuksiamme, vaatia parannuksia, tehdä yhteistyötä muiden pyöräilyä edistävien toimijoiden kanssa ja huolehtia siitä, että pyöräilyyn satsataan.

Tarve on olemassa, mutta miten pyöräilyn valtakunnallinen edunvalvonta pitäisi organisoida? Olisiko se uusi järjestö tai liitto, vai kenties jotain ihan muuta?

Tervetuloa keskustelemaan ja visioimaan!

Alustava ohjelma

15.30 Kahvi
16.00 Tervetuloa (Kaisa Myllylä, Opiskelijoiden liikuntaliitto OLL)
16.10 Edunvalvonnan ja verkostoitumisen tarve ”Miksi” (Petri Sipilä, Helsingin Polkupyöräilijät)
16.40 Pyöräilyn järjestö- ja toimijakenttä ”Miten” (Matti Hirvonen, Pyöräilykuntien verkosto)
17.00 Ideointi / työskentely teemoittain

Edunvalvonnan tavoitteet ja tehtävät
Edunvalvonnan rakenteet
Edunvalvontatoiminnan rahoitus

18.00 Yhteenveto ja jatko

Terveisin koollekutsujat:
Helsingin Polkupyöräilijät ry (HePo), Tampereen polkupyöräilijät ry (TaPo), Jyväskylän Pyöräilyseura ry (JYPS)

Lisätietoja:
Antti Poikola, antti.poikola[ät]gmail.com; puh. 044 337 5439
Petri Sipilä, petri.sipila[ät]hepo.fi; puh. 050 511 5940

Martti Tulenheimo

Kaupunginparantaja. Kaupunkifillarin perustaja. Tuottaja ja Helsingin polkupyöräilijät (HePo) ry:n järjestökoordinaattori. Helsingin kaupungin rakennuslautakunnan jäsen. Pyöräliiton varapuheenjohtaja.

2 thoughts on “Hyötypyöräilyn edistäminen ja edunvalvonta Suomessa?

1. Ilmoittautumisia on tullut jo kivasti. Tällä hetkellä paikalle on ilmoittautunut ihmisiä seuraavilta paikkakunnilta: Helsinki, Jyväskylä, Kotka, Sipoo, Tampere, Oulu. Mukaan mahtuu – tervetuloa!