Helsinki

Talvinen pyöräretki Helsingissä lauantaina 14.11. klo 13

maanantai, 2. marraskuuta 2009

Autoton päivä 2008 - 2

Helsingin Maan ystävien kuukausittain koolle kutsuma pyöräilytapahtuma Kriittinen pyöräretki järjestetään lauantaina 14.11. Kulkue lähtee liikenteeseen Havis Amandan patsaalta klo 13 ja retki kestää noin tunnin. Rauhalliseen tahtiin etenevään pyöräkulkueeseen osallistuminen on mitä mainioin tapa piristää viikonloppuaan.

Pyöräilijät ovat merkittävä osa liikennettä ja siksi Kriittiset pyöräretket kulkevat tieosuuksilla, joilla pyöräilijät on jätetty kaupunkisuunnittelussa autoilijoiden varjoon. Helsingin kantakaupunkiin on toteutettava laadukas pyöräkaistaverkosto.

Koska pyöräilykausi jatkuu vuoden ympäri, pyöräteiden ja ajoratojen talvikunnossapidosta tulisi huolehtia paremmin. Myös talvipyöräilijät tarvitsevat hyvät ja turvalliset reitit.

Pyöräretken päätteeksi tarjolla on lämmintä mehua.

Tervetuloa mukaan vuoden ensimmäiselle talviselle Kriittiselle pyöräretkelle!

Martti Tulenheimo

Kaupunginparantaja. Kaupunkifillarin perustaja. Tuottaja ja Helsingin polkupyöräilijät (HePo) ry:n järjestökoordinaattori. Helsingin kaupungin rakennuslautakunnan jäsen. Pyöräliiton varapuheenjohtaja.

5 thoughts on “Talvinen pyöräretki Helsingissä lauantaina 14.11. klo 13

1. Mikään talvi… 🙂

Itse miellän talvipyöräilyksi pyöräilyn lumessa/jäällä. Helsingissä sitä pääsee/joutuu tekemään oikeastaan vain tammi-maaliskuussa.

Tälläinen marraskuinen säähän ei poikkea pyöräilyn kannalta kesästä kuin siinä että on mukavan viileää.

Njoo, aika turha kommentti on tämä. Kriittiset pyöräretket ovat ilman muuta hyvä asia. Taidanpa tulla mukaan.

2. Rakentavat kommentit ei oo koskaan turhia!

Olen kanssasi samaa mieltä, että aika hassua on nimittää tätä ”talvipyöräilyksi”, kun ennen joulukuun loppua talvesta ei ole tietoakaan. Tuli otsikoitua kirjoitus Maan ystävien tiedotteen mukaan…

3. Jos tuosta on tulossa kuukausittainen perinne, niin kuivaharjoittelustakin voi olla hyötyä. Ja aina on toivoa, että räntäkuuro iskisi sopivasti!

4. Nyt taas näyttääkin jo siltä, että kyllä siitä sittenkin talvipyöräilyä tulee. Onko reitistä mitään hajua, minulla saattaa olla vaikeuksia ehtiä Amandalle ajoissa.